Vakuutusyhtiö Allianzin mukaan törmäystestit ovat osoittaneet, että sähköajoneuvojen räjähdys- ja tulipaloriski onnettomuuden jälkeen ei ole suurempi kuin polttomoottoriajoneuvojen. Sähköautopaloja on kuitenkin vaikeampi sammuttaa. Palo voidaan pysäyttää vain voimakkaalla jäähdytyksellä suuren vesimäärän avulla. Paljain silmin ei kuitenkaan ole nähtävissä, onko akkupalo täysin sammunut. Jopa 24 tuntia tulipalon jälkeen akku voi (itse)syttyä uudelleen. Paras ratkaisu on siksi pysäköidä tai sijoittaa sähköajoneuvo erikseen karanteenialueelle, jossa on tulvitusmahdollisuus. DENIOKSEN liikuteltavassa karanteeni- ja sammutuskontissa on tilaa sähköautolle, ja se voidaan täyttää vedellä kohdennetusti tulipalon sattuessa. TÜV Süd on vahvistanut soveltuvuuden karanteeni- ja sammutuskäyttöön.
Tavoitat meidät arkisin klo 8-16 numerosta 020 735 4960 tai myynti@denios.fi.
Tarkemmat yhteystietomme löydät täältä.